är man tjej så är man..

Typiskt att det bara är vi tjejer som drabbas av ångest av alla de slag.
Klädångest.. Känsloångest.. Jobbångest.. Pluggångest.. Tentaångest..
Framförallt klädångest..
Helena sa det så bra ang ångest å sånt:

vi måste ju se det tråkiga o allt sånt.. vi är ju tjejer..
annars skulle vi ju inte ha våra underbara hormonsvängningar

Jag ska gå ut med Helena och hennes Flen- kompisar ikväll.
Vi msn:ar och försöker komma överens om hur vi ska klä oss. Ska vi va riktigt party-iga, finklädda,
kåren-klädda (dvs casual) eller bara vanligt skolklädda...
Hmm, än så länge har jag kommit fram till en korsmix mellan party och finkläder. Funderar
på att ha mitt skjortlinne med skärp och Koola Anna jeans med grå pumps.. eller
ett party-linne med Koola Anna jeans och grå pumps..

Ska äta på Bryggan och göra Annika sällskap innan vi ska vidare på vad verkar vara en
korridorsfest. Länge sen jag va på en sån, saknar det! Alltid roligt och fullt med folk!
Wee.. party!


Kommentarer
Anonym

Såg att min kommentar inte fastnade. Tycker inte om bloggsidorna de senaste dagarna..

Du glömde beslutsångesten som dök upp sen också ;)
Visst är det underbart o va tjej o ansvarig för alla känslor som åker bergodalbana med vårt liv.. :P

Vi va ju grymt snygga igår efter kläd- o beslutsångest ;)

2007-03-03 @ 11:42:29
URL: http://helenalundquist.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0