Noppat eller nopprat?

Detta är en kommentar som fick mig och Nanna att fullständigt vika oss av skratt.

En gång i somras bestämde vi oss för att bloggsurfa lite och hittade en del olika kända och okända bloggar. Och vissa är ju sååå patetiskt tragiska. Och då menar jag inte att min är den bästa, men jag driver denna mest för att mina vänner på andra sidan linjen ska kunna hänga med i vad som händer eftersom att höra av sig i rätt tid inte alltid är min starka sida. Råkar t.ex. alltid ringa när Helena är och tränar alt. står i duschen.

Iaf tillbaka till ämnet, jag tänkte här lista upp mina tre irritationsmoment med vissa bloggar:

1. De som bara fiskar efter kommentarer.
Att alltid avsluta ett inlägg med "vad tycker ni?" "hur mår ni?" eller liknande.

2. De som videobloggar men inte har någonting att visa.
Vi stötte på ett inlägg där människan går och håller kameran i handen och berättar att de är på väg någonstans. Och i nästa inlägg en ny film om att de kommit fram.

3. De som lever genom sin blogg
Att alltid skriva ett inlägg på morgonen och säga god morgon och ett på kvällen och säga god natt.


Kommentarer
Helena

Blev nästan lite besviken idag när jag kom ut från träningen... Inget missat samtal från Joanne... :P

2008-11-17 @ 18:49:28
URL: http://heenamedl.blogspot.com
Victoria

Tjaa. din lilla irritationslista där tyckte ja var lite kul och läsa =) Fast den första kommentaren skiljer nog våra uppfattningar åt. Jag har precis hakat på den bloggtrenden. Tror de mest kan handla om att skapa en dialog med sina läsare. Jag själv är av den uppfattningen att ja tycker de på ngt sätt blir mer intressant när man aktiverar läsaren. Man ges som läsare en chans att vara delaktig. Visst handlar de om att fiska efter kommentarer.. Men att få respons på det man skriver tycker ja nästan är det roligaste med att blogga! =) Fast de beror ju självfallet på i vilket syfte man använder bloggen i. :)



Hoppas du haft en toppen helg.



Krams /vickisen

2008-11-17 @ 20:15:21
URL: http://vickanssecret.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0