Jag har bestämt mig...

Kändes ganska overkligt i lördags. Vi åkte tillsammans ut till Ropsten och väntade på att klockan skulle slå 11.
Sen kom vi in, fick hjälp och så börjades det.

Jag spenderade hela förmiddagen iförd endast underkläder och hoppade i och ur klänningar på löpande band. Varje klänningen fotades flitigt av mamma. Sen åkte vi tunnelbanan till centralen och bytte till pendeltåget mot Södertälje.

Vi skyndade oss på tåget bara för att få byta tåg pga elfel. Mamma hade varit så duktig och tagit reda på i vilken ände vi skulle sitta. Men vi fick en överraskning. Tåget kom till Södertälje hamn, stannade den en stund och backade sen in i Södertälje, vilket innebar att vi helt plötsligt satt i fel ände. Skummmt.

Vi skyndade oss till köpcentret skyndade vi oss att beställa mat. Jag tog en bakpotatis med curry. Men curryn va äcklig, vill ha Javas curry! När vi va klara med maten hade vi tre minuter på oss att ta oss till butiken.

Det var en upplevelse... jag fick en påkläderska som drog åt mitt korsettliv och öppnade dörrarna till en scen. Mamma satt nedanför i en soffa och tittade på mig när jag kom ut.


Men nu har jag iaf bestämt mig. I helgen ska jag åka och prova en sista gång innan jag betalar den! Weee


Kommentarer
Helena

En egen påkläderska??? Jag hade också velat sitta i den soffan och kika. :)



Förresten.. Nu vet vi ju vart Javas curry kommer ifrån. Får beställa hem ;)

2008-10-20 @ 17:53:07
URL: http://heenamedl.bloggspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0