Fjärilar i hagen

Helgen har varit mysig.
Efter en rörig fredag där två familjer ska försöka komma ihop sig över en middag. Sen blev det inte bättre av att Johan blev ansvarig för beställningarna. Gick sådär och blev allmänt rörigt. Men till slut kom vi fram ur snöstormen.

Åt god mat i gott sällskap. Sen bums i säng i älsklingens varma famn. På lördagen vaknade vi och mös lite innan hans föräldrar kom upp för att äta frukost. Sen blev det en liten tripp ut i Hagaparken och Fjärilshuset.


Så här mysigt var det inte. Istället var det fullt av slask och lera. Mina svarta stövlar är numera helt vita av allt salt. Blä.

Men det va länge sen jag var i Fjärilshuset. Det var roligt att gå runt där och bara titta överallt på blommor, fåglar och fjärilar såklart. Massa fina orkidéer, några som var likadana som mina men liite större.



Efter den tropiska värmen åkte vi hem och fikade lite innan det var dags för middagslagning för mig och Johan. Gjorde supergod ciderkyckling. Mums. Blev matådor till veckan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0