Dr Horrible's Sing Along Blog

Haft en mysig söndag med Nanna. Först lunch ihop sen fika och kanelbullar.

Sedan tittade vi på Dr Horribles Sing Along Blog. Så himlarns bra. Har sett den om och om igen. Den skapades av Joss Weadon, skaparen av Buffy m.m. under strejken i Hollywood. Den släpptes bara på Internet och har vunnit pris i en ny katergori på Emmy Awards. Medverkande är bl. a. Neil Patrick Harris känd som bla Barney i How I met your mother.

Det är en charmig, cheezy musikalserie om tre akter med totalt sex delar där varje "avsnitt" är ungefär sju minuter långt. Serien handlar om Dr Horrible, en skurk vars mål är att bli intagen i the Evil League och Evil. Men hans ärke nemesis Captain Hammer är alltid där för att sätta käppar i hjulen. Förutom att vara en skurk är han förtvivlat kär i en kvinna som han träffat på en Laudromat men som han inte vågar prata med.


Dr Horrible


Kommentarer
Nahal

Åh va kul att du tyckte så bra om den! :D

Antagligen en av de bästa serierna jag sett i hela mitt liv. Lyssnar på soundtracket konstant och är som besatt =)

2009-10-08 @ 00:33:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0