Ännu en midsommar att minnas

Midsommarafton påbörjades med flera timmar i bilkö eftersom det inte bara var vi som tänkte lämna stan vid 10 tiden. Som pricken över i:et var det både vägarbeten och en trafikolycka som stoppade vår framfart. Jag morrade högt när jag såg Frank och Peter åka förbi hela kön med sina motorcyklar. Vi åkte i sällskap med Caro och Erik och det var bra det för jag vet inte om jag hade hittat annars.

När vi väl kom fram till slut började vi med att sätta upp vårt tält, jag får rysningar bara jag tänker på det. När klockan slog tre stod maten på bordet och första snapsen hälldes upp. Allt var så gott och alla var så glada och solen stod och sken på oss hela dagen. Totalt var vi nitton stycken varav två var nyktra. Egentligen tre men ibland sjönk det ner någon liten klunk i hans strupe.

Efter middagen försvann Johan och Ted iväg till grannarna för en privat spelning. Sen såg vi inte dem mer på flera timmar. Istället satt vi och njöt i solen och tittade på när de andra badade. Åkte en tur med båten och njöt lite mer. När jag väl skulle hämta tillbaka min kära make blev det med buller och bång. Ted ramlade från översta trappsteget på grund av ren fylla och Johan trampade snett när han skulle springa efter och ramlade även han så där låg två idioter på deras gräsmatta.

Vi tjejer var väldigt sansade i jämförelse med våra män. Vid klockan sex hade alla utom ett två och singelkillarna fått spritförbud. Det är det som är så typiskt med såna här tillställningar. Varför ska de alltid gå ut så hårt i början så de faller pladask mitt i festen? Som tur var kom de tillbaka något mot kvällen och vi hade lite myspys runt myggljusen innan det var dags för sängen. Jag hade då lyckats övertala Johan att ta in våra madrasser i huset istället. Vilket var tur eftersom jag frös inomhus iförd min tältmundering. Vet inte hur jag hade klarat det annars. Jag och tält funkar liksom inte, jag vill ha väggar och tak där jag sover.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0