Jag visste ju det

Alla har skrattat och frustat lite framför och bakom min rygg när jag berättar om min fobi. Den kan tyckas vara ganska obefogad i Sverige men nu har jag fått bevis så haha!

Jag är en av de som inte klarar av skräckfilmer, thrillers eller liknande. Jag får väldigt lätt mardrömmar. När jag var i 10 års åldern såg jag Hajen och på grund av den har jag nu en akut hajfobi. Jag har försökt vara rationell och kolla på informationsprogram som gör att jag hoppar högt i soffan och jag har till och med försökt med IRL. Jag skulle gå i en plastgång genom ett stort akvarium med hajar. Gissa om jag blev rädd.

Min fobi har sen växt till att förutom hav även räkna in Mälaren, Medelhavet och insjöar. Och det är lite konstigt. Men jag klarar inte att komma ut till mer än knäna i någon typ av vatten innan jag kollar efter mörka skuggor och fenor i vattnet. Och min fobi stannar inte bara vid mig, om någon jag håller av simmar ut i vattnet kan jag knappt titta och jag skriker från stranden att komma in.

Men till saken, jag såg precis den här länken, och nu är det bevisat att det finns hajar i svenska vatten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0