Förberedelser

Igår hade vi en fixa inne dag. Jag ville ge mig ut men det ville inte vädret.

Vi började med att sätta ihop spjälsängen som nu står på plats, bäddad och klar. Känns lite konstigt när man går förbi och ser den. Det är nästan så att jag förväntar mig att se någon ligga i den. Efter det skulle vi ge oss på skötbordet men det var inte lika enkelt. Johan svor och jag stod bredvid och försökte få honom att inte göra sig själv illa. Den ena plywoodskivan var alldelles för tjock. Jag ringde Ikeas kundservice bara för att få veta att just den möbeln var slut i hela Sverige så det finns inga reservdelar och att de kommer in igen i vecka 9 vilket är lite sent. Jag kollade på Blocket men hittade inget ute där så alternativet är att vänta på en reservdel och montera ihop det utan ett hyllplan eller lämna tillbaka och köpa ett annat. Åskmolnet valde alternativ tre, att han ska hämta sandpapper eller något ifrån pappa och fila där det är tjockt. Detta påminner mig väldigt mycket om när jag och Helena satte ihop en byrå och skulle vidga hålen.



Efter den strapatsen började jag laga mat för ett helt infanteri. Min kära man frös in 1,6 kg köttfärs i en stor klump så det blev till att göra tre liter köttfärssås. Vi gjorde tre portioner med bara köttfärssås och resten blev till en monsterstor lasagne. Sen började jag laga pannkakor som vi skulle äta till middag och göra matlådor av. Försöker att fylla frysen med matlådor eftersom laga mat antagligen inte kommer vara topp tre på priolistan och jag inte vill att min älskling ska svälta, eller jag själv för den delen.


Kommentarer
Helena

Är du säker på att ni har monterat det hela rätt..? Jag har hört att det kan bli fel i slutet om man tar fel delar i början ;)

2011-01-08 @ 22:11:51
URL: http://helenastraning.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0