Regn regn och rusk

Nu är sommaren över. Den regnade bort och kvar är regn, kallt och ruskigt och mörkt. Tur att det är lite sol emellanåt på dagarna ändå. 

Oskar den lilla stackaren har fått sin första förkylning för säsongen. Måtte den vara mild. Han har prövat mitt tålamod idag med att skrika, vilja sova men inte kunnat sova länge. Skrika och bli hysterisk tills jag blivit hysterisk. Härlig domino effekt. Stackaren var så slut på kvällen att hon somnade sittandes i min famn medan Matilda hängde på andra sidan av mig. 




Han var lite varm och en massa snor som ger hosta. Hostan ger ont i halsen och ont i halsen ger mindre aptit. Det borde vara olagligt för så små att vara förkylda. 

Jag hoppas att det bara är en tand som spökar. 

Som om det inte räckte med förkylningen så har han även fått utslag på undersidan av hakan och i halsvecket. Antagligen är det på grund av att han dreglar så mycket. Ska ge det någon dag med kräm och torkande annars får vi bege oss till doktorn. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0