Vatten = gravid?

Igår var det firmafest, sommarkick-off, med ett litet föredrag och sedan grillmiddag. Jag försökte smyga lite med mitt dryckesval. När min chef gjorde Sodastream vatten och drack istället för mousserande vin tog jag också det. Men varje gång någon såg mitt vattenglas kom blicken och och sen den viskande frågan, "är du gravid"? Något som det här har lärt mig är att tänka snabbt och komma på snabba samtalsförändringar. Som när folk frågar så får jag försöka styra in samtalet på något annat. Jag skyllde på att jag var så törsig. Sen skyllde jag på att jag inte är någon vinälskare, hade det funnits öl så. Jag hade en liten lust att berätta för några för att jag vet att de skulle hålla tyst om det och skulle bli glada men som allt annat vill jag vänta.

Det är lite tråkigt att det är så steriotypiskt att så fort en tjej inte dricker alkohol så är hon gravid. Sen att det var sant den här gången är ju en annan fråga. Är jobbigt att man ska behöva försvara sig hela tiden.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0