Dopet

Vi närmar oss Oskars dop. Det är bara typ två veckor kvar nu.

Igår blev det klart med gudföräldrar. Till honom blir det våra goda vänner Ted och Ankie. Ankie ska även ta lite bilder under dopet, hon fotade min brors bröllop så det kommer blir perfekt.

Jag har delegerat lite bankning och matlagning så det är skönt. Mamma och mormor bakar kakor, mamma ska göra en sallad. Jag ska göra en tårta är förhoppningen, men känner jag att jag inte har tid/orkar så får jag köpa en färdig och bara dekorera den.

Jag måste prova dopklänningen på honom. Jag hoppas att den passar för den för det är samma som Matilda och Johan och hans släkt hade.

Vi har inte fått klartecken på lokalen än. Jag hoppas vi kan få låna den men annars får vi ha en stående dopfika hemma hos oss. Om vi kan klara en sittande middag för 20 personer borde vi kunna klara en fika - hoppas jag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0