Landet

I onsdags åkte jag och Matilda ut till landet och hälsade på morfar och mormor. Det har varit lite sådär vädermässigt men väldigt härligt.

Matilda har rusat runt i gåstolen på altanen och gungat lite i sin gunga. Sen har hon legat på golvet och jagat katter med blicken. De är så sjukt spännande.

Jag hjälpte pappa att bygga lite på utbyggnaden på pumphuset. Jag fick sitta på huk inuti och grensla en kall, blöt manick för att skruva i innerväggen. Sen hoppade jag upp på taket och spikade takplankor och takpapp. Nu har jag så sjukt mycket träningsvärk i låren.

Mormor och morfar var ute och fiskade kräftor på fredag kväll men det var full storm och ösregn så det gick inte att få upp burarna för att beta om och lägga om. Så fångsten blev enorm, hela 14 stora och en liten. De kokades på lördagen så det luktade dill och kräftor i hela huset.

På lördagen var det dagsregn och pappsen hade kommit så vi två åkte till Thuns och shoppade lite medan mormor och morfar tog hand om Matilda. Köpte fyra par jeans till mig, väldigt välbehövligt, och lite barnkläder på rea. Köpte på oss storlek 74 och 80 och en 92:a och lite strumpor med massor av kladd under.

Igår fick pappsen snickra lite och hjälpte pappa med att sätta upp en skena på det nya plasttaket. Det tog ett tag. Men till slut så. När det var klart packade vi ihop och åkte hem. Matilda däckade i bilen nästan direkt och sov ca 30 min, sen var hon vaken och lekte lite resten av tiden.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0