Laktosfritt

Jag ska testa att ta bort mejeriprodukter och "synligt" laktos i en vecka och se om det gör Matildas magknip bättre. Vi ska till barnläkaren nästa måndag så då kan vi se om det har blivit bättre tills dess.

Jag hoppas hoppas hoppas att det inte är laktos som ger henne magknip för jag vill kunna äta choklad! Igår var vi iväg till affären och köpte hem laktosfritt smör, mjölk och matlagningsgrädde. Jag tänkte att jag börjar med att utesluta det "synliga" laktoset, dvs. mjölk, smör, choklad och sånt. Om det ger resultat får vi väl testa att ta bort allt inklusive skummjölkpulver och sånt.

Jag hoppas att hon inte ärver min laktosintolerans. Jag tyckte det var jobbigt att inte få äta samma mat som de andra barnen i skolan och jag hatade att dricka kalcium och ta lactrase. Så vi håller alla tummarna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0