Hjälpreda

Jag har en liten hjälpreda (läs stjälp) här hemma. Idag hjälpte hon mig med att vika tvätten. Jag vek i högar och hon satt på sängen och drog högarna till sig och vek upp dem. Hon är snäll hon.

Sen hjälpte hon mig med att ordna upp bokhyllan. Hon drog ut alla sina sagoböcker och sin årsbok och la dem på golvet. Sen gick hon därifrån och rörde dem inte mer.

Igår hjälpte hon till att lägga in tvätten i maskinen. Jag lägger i den och hon står i luckans öppning och drar ut den. På kvällen hittade hon ett par av sina strumpor hon lagt i badrummet och la in dem i trumman. Har en riktigt liten hemmafru på gång här.

I köket hjälper hon till att plocka ner alla kökshanddukar. Hon får i undantags fall leka med sin egen diskhandduk men inte de andra två. Men nu är hon för lång för oss. Förut kunde de hänga i handtagen och vi la upp den på bänken men nu får hon tag i den ändå och drar ner dem och går triumferande runt en stund sen hamnar de på golvet och glöms bort.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0