Semester del 2

Direkt efter hemkomsten från Blekinge blev Oskar förkyld, sedan även jag och Matilda. Vi var hemma en dag sen packa jag in oss tre i bilen och drog till landet för vila och hjälp, men även för sällskap då Johan skulle vara borta från hemmet i 1 1/2 dag.

Vi hade trevligt. Det regnade en dag men annars var vi ute varje dag i stort sett.

Väl hemma har vi tagit det lugnt. En dag var vi hos kusin Agnes och lekte en eftermiddag och åt middag.

Jag och mormor åkte ner till Ullared över en natt och shoppade loss. Jag köpte för ca 5000 kr men fick då kläder för ett helt år i stort sett åt Matilda och kläder för ett halvår ca åt Oskar. Lite julklappar, födelsedags och grattis-till-barnet-presenter, en lampa etc. Hittade även två galonställ och en overall samt vinterskor/höstskor till M. Så det var en bra resa.

Jag spenderade en dag i tvättstugan med att tvätta allt från semestern plus allt nytt. Men nu är vi nästan i fas. Jag har rensat ur Oskars garderob och han har nu bara 68 och 74 kvar. Ska göra samma med Matildas i veckan och rensa bort lite som är för smått eller för kort.

Bara typ tre veckor kvar nu så vi har lite kvar på vår att göra lista. Bland annat ska jag fixa tvättmaskinen, rensa avlopp, rensa och skänka ur min garderob både skor och kläder.

Jag måste även sätta mig ner med alla korten från semestern och redigera och fixa kort och sånt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0