Chèvre pasta

Hade bestämt mig för pastasås idag men inte innehållet. Men en tur till Kötthallen gav mig lite inspiration.

Blev en pastasås med chèvre, bacon och tomat. Så himmelens gott. Hade inte så mkt ost i såsen eftersom Johan har lite svårt för smaken utan hade bara lite för smakens skull och sen hade jag på extra på min tallrik istället.

Chèvre, jag hade ca 50 gr
1 pkt bacon
1 vitlöksklyfta
3 dl matlagningsgrädde
1 stor tomat
1/2 tsk kycklingfond
Salt och peppar

Fräste bacon, tomat och pressad vitlök. Sen i med fonden och osten och kort därefter grädden. Fick stå och puttra ihop. Smakade av med salt och peppar. Serverade med tagliatelle.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0