Vi kämpar på

Vi kämpar på, men har en något ojämn kamp. Iaf när det gäller städningen. Vi försöker plocka undan så ofta och mycket det går men sen kommer Hurricane-Matilda och vips ser det ut som om en leksaksbomb briserat.

Vi kämpar även på med sömnen, men även där en ojämn kamp. Jag kämpar på med att få Matilda att somna själv. Vi börjar närma oss slutmålet och en natt denna vecka lyckades hon somna helt själv. Jag satt i rummet men gjorde inget. Jag försöker ge henne en chans att ligga stilla och somna in men om hon leker, sätter sig upp eller liknande så får jag rycka in och säga till henne eller lugna ner henne.

Oskar somnar oftast snällt på natten vid sjutiden senast. Men sen vaknar han vid tio och sen vid ett, tre och fem. Ibland även fyra. Och vid fem är han redo att gå upp. Han äter så små portioner att han inte blir mätt och äter lite och ofta. Jag hoppas att gröt och/välling ska hjälpa till. Har inte provat gröt på en vecka sen han kräktes massvis sist. Kan ha varit en tillfällighet så ska ge det ett försök till med havregröten.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0