Med två barn

Igår skulle jag vara ensam med båda barnen hela dagen och i stort sett hela natten då Johan hade gubbträff med sina vänner.

De skulle träffas 10:30 och ha vår bil. Så jag och barnen åkte med morfar och mormor ut till landet istället. Såklart (!) så var hissen trasig och det var gårdsstädning som vi för typ tredje året "missade". Johan var bokad långt innan anslaget kom upp och jag kunde inte ställa upp med så mycket med två barn varav det ena ska äta och sova hela tiden.

Vi hade det mysigt därute. Det var soligt och typ 19 grader så vi kunde äta middag ute igår.

Matilda älskar att kunna springa in och ut som hon vill. Och att kunna springa fritt på tomten och leka lite i "lekparken" eller arrangerat lek med någon av oss eller bara springa och vattna med vattenkannan (en stor favorit).

Idag fick hon testa att springa utan skor på gräset och en stund utan byxor. Lyckan var total så när allt skulle på och vi skulle åka kom krokodiltårarna fram.

Hon gick lite utan skor även igår men visade sig på kvällen att hon fått en sticka av altangolvet så därför fick hon bara testa lite på gräset idag. Nästa gång ska vi ta med hennes Foppa tofflor så hon kan gå med dem på trät.

Nu ska jag försöka få lite välbehövlig sömn då dagis är stängt imorgon och vädret verkar bli dåligt. Kanske får bli lite ÖF på förmiddagen. På eftermiddagen ska vi träffa en av Matildas dagiskompisar. Oskar och hennes bror är nästan jämngamla de med.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0