Pizzaomelett

För mig som har lite svårt med smaken av stekt äggvita och ibland stekt ägg är det lite jobbigt att äta en vanlig omelett. Jag vill gärna ha en god smaksättning. Oftast har vi lök, bacon eller liknande i. Men idag testade jag något nytt och det blev faktiskt gott.

2 portioner

3 ägg
1 msk crème fraîche
Salt och peppar
2 tsk tomatpesto
Oregano
Tomater

Vispa ägg och crème fraîche och smaksätt med kryddor och pesto. Stek långsamt på medelhög värme. När den nästan är klar lägg på lite skivad tomat som får värmas ovanpå.

Skär upp lite färska tomater att äta vid sidan om. Och strö över lite mer oregano vid servering. Som en extra smaksättning skar jag upp chèvre och åt till.

Smaken påminner om pizza därav namnet. Den fick klart godkänt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0