Underbar dag

Idag har varit en sån där underbar dag. Solen har skinit hela dagen men det har (såklart) blåst ganska mycket.

På förmiddagen tog jag med barnen till lekparken. Matilda var lite gnällig först så hon fick vara lite för sig själv medan jag gungade Oskar. Sen kom hon och hjälpte till. Båda dem sken upp av den andras närvaro.

Sen kom halva förskolegruppen dit och Matilda hälsade glatt på de flesta. Men mest glad var hon att se Molly, de sprang omkring som Piff och Puff. Och kom de ifrån varandra började de leta.

Sen gick vi hem och åt pannkakor. Medan Matilda sov vilade Oskar hos pappa och jag gick in och vilade i sängen. Kunde aldrig somna men låg en stund för mig själv.

På eftermiddagen gick vi ut på bakgården. Jag skulle vårfixa vagnarna med silikonspray och fett och Johan skulle leka med barnen. Till Matildas stora förtjusning kom H från förskolan, som även bor i samma länga, ut och lekte med henne.

Nu rullar vagnarna lätt och gnisselfritt och min lilla dröm om mekanikeryrket livar upp sig. Känner mig glad när jag får fixa saker och bli lite oljig och smutsig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0