Grillfest

Ikväll var det grillfest på Matildas dagis. Så istället för att gå hem vid fyra kom alla föräldrar dit och åt tillsammans ute och barnen lekte. 

Jag grillade en korv till Matilda som hon åt med pasta. Men hon hade inte så mycket ro i kroppen. Jag och Johan fick hemgjorda sallader med mozzarella, parmaskinka och senapsvinegrätt. 

Så härligt att se dem springa runt och leka tillsammans och göra allt de brukar göra. Och att få en chans att prata med lite föräldrar, framförallt de som vi inte träffar varje dag i lekparken. 

Som bonus lyckades jag få med mig en Stokke stol hem. De skänkte bort tripp trapp stolar och lite vanliga barn- och "vuxen"stolar och jag lyckades norpa den sista. Nu ska jag bara köpa en bygel och ordna en dyna så kan Oskar ta den. Eller tja, både den och Matildas behövs slipas och lackas om. 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0