Lyckligt gift

Jag kan inte säga annat än att jag är den lyckligaste i världen just nu.

Den 25 juli gifte jag mig med min älskling, min själsfrände.

Dagen började lite stressigt. Nanna och Helena sov med mig i villan och vi låg och pratade till typ två. Sen lite nervös sömn och upp vid halv nio. Fick äta snabb frukost sen kom Sandra och skulle fixa mitt hår. Sen kom Petra och skulle ta foton på förberedelserna. Några snabba foton till innan Petra åkte till kyrkan för att fota mera.

Vi trängde in oss i bilen och jag fick en handduk att gömma mig bakom. Problemet var bara att ställningen under klänningen stod rakt upp i bilen så när jag gömde ansiktet visade jag hela härligheten ut genom framrutan. Fick bli en liten kompromiss.

Min älskling stod och väntade på trappan med Martin och Ted. Han såg så glad ut när han såg mig komma runt hörnet att han börjat gråta lite. När klockorna började ringa kom nervositeten. Stod därframme och skakade buketten var helt säker på att hela min klänning skakade. Men det gjorde den inte. Hela tiden höll Johan min hand och tittade rakt in i mina ögon. Kunde inte låta bli att le världens största leende. På vägen ut spelades Änglagård och då kom ett ännu större leende. Haha.

Efter ceremonin stod vi utanför och tog foton och hade ett stort kramkalas innan det var dags för alla att gå på bussen medan vi åkte till Marabouparken för att ta foton med Petra. Vi hämtades sen av vår vita cab som körde oss ut till festen där alla väntade på oss. Mera kramkalas.

Stället vi hyrde, Sundby Gård, var det mest fantastiska. Det ligger precis vid en insjö och har stora panorama fönster ut mot vattnet. Maten var fanatastisk eller ja allt var det. En oförglömlig kväll. Var så kul att festa lite med Cam och Helena igen som på gamla goda tiden. Och så kul att blanda alla vänner med varandra och med släkten.

På natten åkte vi taxi in till Elite och sov i vår underfina svit. Fick frukost på sängen och sen skynda hem till villan. Stackars pappa hade åkt till sjukhus så det blev att åka hem och hjälpa Johans föräldrar med brunchen och se glad ut. Men det blev kul det med. Även om det var slagna människor där, många som var bakis. Bra med bakismat då haha. Efter den åkte vi tillbaka till hotellet, jag tog ett jacuzzibad medan Johan sov en stund. Sen trerättersmiddag och champagne. Mys pys.

Ska lägga upp bilder sen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0