Öppnar ventilen

Jag hatar tekniska saker. Framförallt tekniska saker som gör mitt jobb jobbigare.

Inventerade idag och allt gick bra fram tills att jag skulle göra en inventeringsjournal. Det var min första gång men min manual var ganska enkel. Men det var en massa artiklar som inte ville följa med från apparaten in i journalen. Sökte igenom hela lagret för att hitta vilka det var men det var inte en siffra rätt.

Förutom detta är det superproblem med betalterminalerna. De tar pengar från små snälla människor. Så nu får jag sitta och söka diffar och kolla bankkonton och sen kontakta alla kortföretagen och be dem att ta tillbaka pengarna som vi har "snott". Inte kul. Hade kunnat göra något roligare med den tiden.

Och förutom det så verkar det som om någon har snott vår domän som vi snällt betalar för varje år. Hur kan man göra så? Jag som inte fattar ett dugg av det där förstår inte hur det går till. Men gått till har det och nu ska lilla otekniska jag försöka hänga med i IT jargongen medan jag försöker få reda på vad som har hänt. Lätt? Jag tror - INTE!

Hatar tekniska saker när de går fel.

Och förutom det som gäller jobbet så är min nya mobil som jag skaffade i oktober redan helt psyko. När jag pratar i den bryter den samtalet utan att jag kommer åt några knappar. Ibland går det inte att trycka på några knappar för då har den hängt sig. Sen när är det så svårt att göra en telefon som håller och som ändå kan ha lite funktioner. Trött. Så trött.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0