Grattis morfar

Vi firade morfar idag, lördag, en dag för tidigt. Matilda har ett annat kalas imorgon så därför bad vi om att fira idag så hon kunde gå på båda. 

Hon har varit hemma med lite feber sen i torsdags men nu när hon är bättre har Oskar fått feber och hosta. Bara ca 38-38,5 men han har varit märkbart hängig och trött. 

Matilda och Agnes har sprungit runt runt runt som duracell kaniner. Agnes vann uthållighetstävlingen i flesta antal varv. Oskar försökte vara med och sprang ibland lite men parkerade sig sedan i pappas knä och tittade på OS bredvid en sovandes Adam som också är krasslig. 

Det är så fint att se att Matilda och Agnes kommer bra överens. Lite språkliga problem ibland då det inte alltid förstår varandra men 80% är ren glädje. 

Morfar fick ett jättefint kort som Matilda valt med stor omsorg. Det stod "hipp hurra på din 7 års dag". Det var framsidan hon föll för. En glittrig 7:a och fiskar med piratsymboler. Hennes förstahandsval var "till en söt flicka" men jag sa att inget rosa. 

Hon valde även ett kort till kalaset imorgon men det var mer rätt personlighetsmässigt. Det blev ett kort med älvorna från Peter Pan på. 

Blev inga bilder från idag då de bara fotades med mormors kamera. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0