Junibacken

I tisdags bjöd morfar och mormor med mig och barnen till Junibacken. Matilda var väl förberedd och hade pratat i flera dagar om att hon skulle till "Pippi huset". 

Vi kom dit tidigt och fick vänta utanför. Oskar brydde sig inte, han hittade en kråka som han jagade. De gick i samma tempo. Matilda däremot tyckte inte om tanken på att vänta när vi äntligen var framme. 

Väl inne var hon lycklig. Hon gick runt och lekte överallt i de små husen från sagorna. Speciellt populärt var Pettsons hus och ett annat hus som var som en hinderbana inuti. 

Hälsade på Alfons. 

Efter det åkte vi sagotåget där man sitter i ett litet hus och åker runt på en lina som kan åka upp och mer och lyssnar på Astrids röst medan man guidas genom sagorna. 

Efter slutstationen kom så äntligen Pippi huset. Det största huset med massor av saker från filmerna/sagorna. 



En gigantisk Lilla gubben. 

De spelade upp en teater om vampyrer som hon och mormor tittade på. Den var från 4 år så lite läskig men spännande. Matilda satt som på nålar och nästan bet på naglarna. 

Medan hon gjorde det hade Oskar världens träningspass. Han är inte helt van att gå i stövlar men nu sprang han runt konstant i två timmar och var nöjd nästan hela tiden. Vissa saker var inte anpassade för hans ålder och han fick nej. Han älskade tågresan men var annars lite för liten för det mesta. 

Åka kana!! 


Bus hela dagen med favoriten 

De båda åt lunch där och somnade sedan gott i vagnen. Tack mormor och morfar!

Goda pannkakor, åt 3 av 4. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0