Trött på detta

Är trött på att vara trött. Och trött på alla dessa förkylningar och andra åkommor som bara går runt i en ond cirkel. 

För Matilda är det ganska lugnt just nu även om hon drabbas. Hon kan oftast sova vidare även om hon hostar. Några nätter har hon vaknat och bett om vatten och medicin. Sötnöt. Även vid vilan ropade hon efter vatten och medicin, den goda. På natten har hon fått lite flytande Ipren då hon haft lite feber men framförallt för att hon varit orolig på grund av den. 

Förutom detta sover hon (peppar peppar) alltid hela nätterna. Och det är så mysigt att kunna gå in och stoppa om henne och pussa henne efter att hon somnat. 

Oskar, honom och hans sömn, har vi fått för våra synder. Han är snart 1,5 år och jag kan nog räkna antalet gånger han sovit hela natten på en hand. Suck. 

När han blir förkyld får han alltid hosta precis som M. Problemet är att han blir ledsen av den och att gråta och skrika gör den värre. 

Har blivit en del stafett nätter där antingen man får springa emellan eller så är hon orolig och han lugn och sen byts de av. 

Kommer inte sakna detta det minsta sen. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0