Lite kort

Lite kort om vår jul och 2013.

I år blir det 3 stycken "julafton" för barnen. Men vi hade bara riktig tomte på en av dem.

Först firade vi bara med kusinerna och morbror och moster.

Sen åkte vi ner till farfar och farmor och spenderade en vecka och jul där. Vi kom ner lördagen innan jul och åkte hem lördagen efter. Gamla farmor kom ner dagen innan julafton och stannade till annandagen.

Barnen var så glada att få ett helt hus att röja runt i och två extra personer som ägnade sig åt dem. Båda fick odelad uppmärksamhet. Matilda tydde sig mest till farmor dock.

På julafton kom Johans kompis Andreas och var tomte åt oss. Han lånade en rock, luva och skägg och kom in och lämnade paket. Matilda var så glad och inte alls rädd. Oskar var något mer skeptisk och jag trodde ett tag att han skulle slita tag i skägget. Men icke.

Idag blir det sista julaftonen med morfar och mormor och gamla mormor. De kommer hit i eftermiddag med sina paket. Skönt med lite spridning på alla paketen. Var helt galet förra året när alla samlades för en kväll och Matilda och Agnes inte orkade öppna med allt utan ville leka med sina saker istället.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0