Nu är den ute..

The cats out of the bag - nu har vi droppat "bomben" på våra föräldrar. De tog de lite olika men den gemensamma nämnaren var nog ändå glädje. Mina tyckte att det var ganska väntat och att det inte var någon direkt överraskning. J's föräldrar tyckte det var roligt men ställde inga följdfrågor vilket jag tyckte var lite konstigt.

Jag hade planerat i mitt huvud hur jag skulle berätta för mina föräldrar och under middagen kom ett bra samtalsämne upp så jag tänkte spinna vidare på det genom att be dom ta hand om min älskling för att jag inte kan ta mina allergitabletter längre. I mitt huvud frågade de varför inte och jag sa för att jag är gravid. Men det utspelade sig lite annorlunda, de spann vidare och började planera hur de skulle göra med gosan. Sen sa min pappa bara jaha när kommer barnet då.

Något annat som också är ute är den här bloggen. Tyckte inte att det fanns anledning att gömma den längre eftersom de flesta vet om det nu. De enda som återstår är broder och mormor. Vill helst berätta för broder face-to-face men får se om jag får göra det på telefon ändå. Mormor ska jag vänta med tills vi ses i september, då har vi förhoppningsvis även ett lite kort på den lilla krabaten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0