Ultraljud

Den 2:a september ska vi på vårt ultraljud. Är lite nervös över det. Mycket för att jag är rädd för att grynet inte ska må bra. Varje gång jag får ont i magen eller får en konstig känsla kommer oron över missfall fram och det är min värsta farhåga. Att vi sitter där och det finns inga hjärtljud. Jag är inte lika orolig över missbildningar för det finns inte så mycket plats i min hjärna för det.

Är lite velig om jag verkligen vill veta könet eller inte. På ett sätt har jag alltid sagt nej för att det är första barnet och det blir mer spännande. Men på ett annat är det enklare att veta från början och kunna planera namn och färgsättning och sådant innan. Vi bestämde att vi ska göra lite renovering i höst och måla om väggarna och då även i barnrummet. Vet bara inte till vilken färg. Grön känns så trist.


Kommentarer
Nahal

Fina du, det kommer gå bra.



Jag fattar att folk tycker det är mer spännande att inte veta, men det är ju jäkligt praktiskt namnmässigt att veta. För att citera en brittisk komiker "What's the surprise? It's gonna be a boy OR a girl. The surprise would be if it turned out to be a puppy" ;P



Va sägs om fondvägg i mönstrad tapet och sen nån ljus färg i resten av rummet så det fortfarande ser stort och luftigt ut? Gult är ju rätt könsneutralt =)

2010-08-19 @ 06:14:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0