Blir så trött

Idag skulle vår lilla bil, som för övrigt är en vecka gammal, in och få färddatorn omställd eftersom det inte var gjort. Vi skulle även beställa en hand- och servicebok för det saknades i bilen. Förstår inte hur man kan leverera en bil utan det men men.

Väl inne upptäcker de ännu fler fel på bilen. Nu skramlar tydligen avgassystemet för det har fått sig en smäll. Något vi inte har skapat eftersom vi bara har kört med den en gång var.

Varför kan inte saker bara fungera och folk i serviceyrken sköta sina jobb?! Morr!!! Jag hatar David på Upplandsmotor just nu. Tur för honom att jag inte fått prata, jag skulle kunna ge honom tusentals verbala kängor och skylla på hormoner haha. Nu får stackars älsklingen försöka få ta på hans chef för David själv har dragit på semester till mitten av januari. Jag hoppas nu att Johan är hård och säger allt som är fel både med bilen och säljaren. Jag vill ha massvis av kompensation, inte bara några ynka gummimattor som vi redan erbjudits.

Vi har haft mer problem med den här bilen på en vecka än vad vi har haft under hela tiden med vår gamla bil, Kjell. Den bilen (läs Nissan Note) skaffade vi hösten 2006! Jag saknar Kjell, synd bara att han var lite för liten för barnfamiljslivet annars var han perfekt på alla sätt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0