Julbord 2

I lördags hade vi vårt årliga julbord. I år kunde vi förbereda oss bättre i och med att vi flyttade helgen innan förra året. I onsdags gjorde jag Janssons och ställde dem i frysen. Sen gjorde jag pepparkladdkakorna och griljerade skinkan på fredagkväll. Vi passade sen på att ta oss en liten skinkmacka och oj vad gott det var.

Sen på lördagen började jag städa medan Johan åkte ut till Akalla för att hämta den nya familjevänliga bilen. Sen skulle han handla lite på vägen hem för att sedan hjälpa mig med alla förberedelser men så blev det inte. Istället kunde han inte låsa bilen för att nyckelkorten inte hade några batterier kvar. Så det blev till att ringa bilfirman och sen skulle vi gå ner och se efter hur man skulle kunna köra den med nyckel men upptäckte då att det saknades en handbok. Tur att det inte var jag som pratade med bilförsäljaren för då hade han fått en rejäl verbal känga.

Istället fick jag laga all maten själv och göra alla förberedelser medan Johan fick åka fram och tillbaka till Akalla.

Men det blev bra till sist ändå och jag var så uppe i varv att jag inte kände mig direkt trött. Jag hade bara ont i fötterna efter nästan tio timmar ståendes.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0