Det var positivt

Jag har anat det här ett tag nu i och med att min mens dels var sen men också för att mina bröst har gjort ont längre än vad de vanligtvis brukar. Så i torsdags köpte jag ett graviditetstest men vågade inte göra det. Dels för att J inte var hemma och dels för att jag inte visste hur han skulle reagera. När han väl kom hem tog jag upp det och vi pratade lite om det.

I fredags när jag kom hem efter jobbet gick jag direkt in på toaletten och gjorde testet medan J lagade mat ute i köket. Jag satte mobilen på ringning efter fem minuter och vankade sedan runt i köket. Fick stoppa J ofta när han ville gå in och titta. När telefonen ringde gick vi gemensamt in och läste instruktionerna en gång till innan vi såg efter. Och mycket riktigt fanns där två streck - Vi ska ha barn. Båda var märkbart skakade och jag var även lite sur över att jag inte fick ett sista glas vin. Och nu får jag inget mer på ett år.

Det är en konstig känsla där rädsla blandas med glädje. Men det är så svårt att föreställa sig att om mindre än ett år kommer en person till finnas i mitt liv.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0