Dags att byta

Min mamma har klagat länge nu på att min jacka suttit för tajt. Och jag erkänner att fickorna har stått rakt ut och att jag ibland inte kunnat knäppa alla tre knappar om jag precis ätit mig riktigt mätt. Sen upptäckte hon att sprunden i bak var helt delat, vilket förklarade varför det ibland var kallt att sitta ner.. Men alternativet var att ta en av hennes eller mormors jackor så jag behöll min.

Nu har jag och hon ingått en deal. Jag "fick" köpa henne en kappa i julklapp mot att jag använder den fram tills dess eller i alla fall tills den inte passar väder- eller storleksmässigt. Det negativa är dock att jag bara ser tjock ut och inte gravid. Känner mig lite som ett hus..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0