Planering planering

Nästa lördag är det dags för babyshower. Veckorna har gått så fort att jag fick lite småpanik igår när jag insåg detta. Som tur är kommer mina två vapendragare att finnas på plats på förmiddagen på lördagen för att hjälpa mig med förberedelserna och umgås med mig.

Det som är ordnat hittills är att jag har köpt ett gäng vita bodys från Ellos i två olika storlekar som ska färgläggas med textilfärg. Har därför köpt penslar, stöplar och stämplar och de flesta av regnbågens alla färger. Det blev lite jobbigare än vänligt eftersom vi inte vet om det är en pojke eller flicka som ska ha kläderna på sig.

Jag har gjort iordning ett quiz med tio frågor om bebisar och det runt omkring. Blev lite imponerad av min kära man som fick vara testperson för om frågorna var för svåra eller inte. Jag tror han slutade på 9 av 10 rätt. Jag ska åka till mormor i helgen och tigga ett garnnystan som ska vara del av en lek.

Det som är kvar att ordna nu är priserna för vinnarna och maten. Har ingen direkt aning om vad jag ska laga/förbereda och känner jag mig själv rätt kommer det att bli alldelles för mycket och sluta med jag stå svettig och utmattad i köket fem minuter innan. Men det kanske är värt det ändå...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0