Att inreda barnrum

Igår var vi på IKEA och för första gången stannade vi på barnavdelningen. Kollade lite på spjälsängar för att se hur de ser ut i verkligheten. Vi har börjat inreda det som ska bli barnrummet nu och har gått med måttbandet och mätt hur vi ska få in allt. Nu tror jag att vi (läs: jag) lyckats komma underfund med det.

Vi fick överta den gamla soffan från landet så nu står den därinne, en tvåsits soffa som är precis lagom för mig att ligga i. Vi ställde in vår gamla Tv-bänk där tillsammans med den gamla hederliga tjocktv:n. Just nu är det ett TV-spelsrum. Jag tog dit mitt gamla Nintendo 8-bitars och ställde in vårt PS2 så vi man kan spela/kolla på DVD därinne. Tanken är att om man inte kan somna när krabaten sover kan man sitta därinne och spela eller kolla på film och ha den lille nära till hands.

Nu har vi mätt och kommit fram till att en spjälsäng går in på tvären bredvid soffan och att vi även får in en byrå mittemot. Vi ska åka tillbaka till IKEA runt november och kolla igen. Men det är skönt att veta att vi får in allt vi vill ha, utom ett skötbord men det får vara i badrummet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0