Mammamöte

I måndags var jag på ett mammamöte för förstföderskor runt v. 20. Det var en som var mer långt gången men annars var alla andra i ungefär samma stadie. Det var en barnmorska som informerade om vad som händer i kroppen och med bebisen och vad man ska tänka på. Hon gick igenom vanliga "symptom" och frågade lite om hur många som t.ex. har känt bebisen sparka och sånt. Det var väldigt många som hade full koll på sin mage och visste var moderkakan var. Jag har ingen aning. Det sa säkert hon som gjorde ultraljudet men jag hörde inte riktigt då.

Jag var lite besviken eftersom jag var minst där, magmässigt. Men nu syns den i alla fall. Träffade Helena igår som inte sett mig på ett tag och hon tyckte att det syntes även med jackan på.

De berättade även att bebisen håller samma rytm som i magen i två månader. Och hittills känns min bebis inte alls och enligt ultraljudet var den en liten cool bebis med händerna bakom huvudet som låg och rörde sig. Jag hoppas och håller tummarna för en lugn bebis som Hugo. Han är min drömbebis.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0