Dopet

I nästa vecka ska jag försöka leta efter bra erbjudanden på dricka till dopet. Ska läsa lite massreklam. Vi börjar bli klara med förberedelserna. Någon gång i helgen ska vi prova dopklänningen så att den inte är för liten. Sen ska den in på kemtvätt.

Mamma ska göra tårtor till dopet, jag har gjort pajer och mormor gör kuvertbröd. Så skönt att få lite hjälp. Sen ska vi bara göra lite sallad. Och om jag hinner ska jag göra lite småkakor, mest för att detär så kul att baka. Jag köpte hem jordnötssmör för typ en månad sen för att göra peanutbuttercookies men har inte fått tid till det än. Snart kanske.

Lite tips på presenter är: (dop)smycken till Matilda, börja-äta-kit, pengar till hennes framtida sparande, böcker, visböcker/cd-skivor. Den som vill kan köpa mer förbrukningspresenter som kläder (stl 62 och uppåt), myggnät till barnvagn eller spjälsäng och liknande.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0