Nesting

Jag börjar bli lite nervös nu. Om en månad (eller mindre) har vi vår bebis. Läskigt - det är allt som går igenom mitt huvud just nu. Själva tanken på smärta och värkar är läskigt för att inte tala om att jag inte har en aning om hur jag kommer att reagera på detta eller hur det ska gå sen.

För att lugna mina nerver något förbereder jag det som jag kan påverka. Igår åkte vi till IKEA och inhandlade lite grejer till bebisen. Vi köpte ett bland annat ett skötbord, madrass och lakan etc. Jag var lite smart och sa inte till Johan att det var rea innan vi kommit dit, annars hade han aldrig gått med på att åka dit.

GULLIVER Skötbord vit Bredd: 82 cm Djup: 54 cm Höjd: 93 cm  GULLIVER Spjälsäng vit Längd: 123 cm Bredd: 66 cm Höjd: 80 cm Bäddbredd: 60 cm Bäddlängd: 120 cm
Gulliver skötbord och spjälsäng. (IKEA)

Jag har tvättat alla de nyinköpta sakerna och strukit lakan och tvättlappar så att allt är klart. Jag har tvättat igenom alla Grynets kläder och packat iordning en väska med kläder som ska följa med oss till BB. Vår egen BB väska är också påbörjad och en lista är skriven på det som inte ligger i än.

Jag fick en stor dos av nesting igår så jag rensade ur en av mina garderober för att göra plats för Johans kläder. Sen blev hans gamla garderob Grynets. I veckan ska vi hämta barnvagnen och sängen och sen ska Johan sätta ihop alla möblerna, får se hur det går. Han kommer inte alltid överens med Ikeas beskrivningar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0