Laktosfritt - del 2

Nu har jag varit laktosfri i en hel vecka - med undantag för middagen igår. Vet inte om det blivit så mycket bättre. Hon har knappt några magknip längre, i alla fall inte som hon hade förut när hon låg dubbelvikt och vat helt röd i ansiktet. Men hon har fortfarande lite magknip där hon spänner ut sig som en pinne och trycker på som att hon vill prutta men det kommer ingenting.

Det har inte hjälp med hennes insomningsproblem dock. Hon blir aldrig "trött" så man kan lägga henne på dagarna. Hon har stooora ögon och vill inte missa någonting men sitter samtidigt och jäspar. Hon kan somna i famnen men så fort man lägger henne på rygg för att sova blir hon arg och börjar gnälla. Läggs hon på mage är den 70% chans att hon somnar själv direkt. Men det vågar jag inte göra om jag inte sitter bredvid hela tiden.

Vi ska börja försöka lägga henne på mage och låta henne somna under uppsikt och sedan vända henne till rygg. Försökte det imorse med bra resultat men efter 5-10 min blev hon gnällig och ville inte vara på rygg i sängen.



I helgen bakade jag laktosfria chokladbiskvier. De blev supergoda och lockar hela tiden.. Mums


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0