Gravidlista

Såg den här på en annan blogg och tänkte fylla i den själv.

När fick ni reda på att du var gravid? 4 juni 2010. Anade det veckan innan.

Beräknat förlossningsdatum: 7 februari 2011

Faktiskt förlossningsdatum: 22 januari 2011

Var det planerat? Att få barn var planerat men inte exakta tidpunkten.

Berättade för familjen:
Berättade för Johans föräldrar 25 juli 2010 och mina helgen efter. Efter det berättade vi för bror.

Har du mått illa?
Mådde illa en vecka i vecka 13.
Foglossning? Nej, tack och lov

Andra krämpor?
Nej inget att klaga på

Cravings: Egentligen inte. Åt mycket färska morötter i början och mandariner och apelsiner mot slutet. Men svullade lite ändå. ;)

Avsmak för något?:
Nej inte vad jag kan minnas. Men åt mindre av allt.

Vad trodde du att det skulle bli för kön?
Jag trodde på pojke men önskade mig en flicka.

Första ultraljudet: Gjordes i vecka 18 men vi blev flyttade till vecka 17. På Karolinska i Solna.

Andra ultraljudet: Gjorde ett tillväxtultraljud på Läkarhuset på Odenplan, kommer inte ihåg datumet.

Behövde du kissa ofta? Ja, inte så jättemycket på dagen men 2-3 gånger på natten beroende på när jag vaknade.

Hur mycket gick du upp i vikt:
ca 10 kg

Var du rädd inför förlossniningen?
Inte så nervös inför själva förlossningen utan mer var jag skulle vara fysiskt när vattnet gick eller värkarna startade.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0