Lugnet före stormen

Matilda har rest sig i sängen förut och mot mina ben när jag sitter på golvet. Men nu börjar hon fatta hur man gör mot andra saker också. Så fort hon får syn på sin gåstol ska hon direkt fram och resa sig mot den. Det har hon gjort flera gånger idag. Första gången slutade det med ett magplask vid sidan om den. Sen var jag mer alert och tog emot henne eller helt enkelt satte henne i den.

Sen försökte hon mot sin gåvagn. Först från sidan vilket resulterade i ett fall baklänges. Men andra gången höll jag i vagnen och då gick det bättre. Då tyckte hon att hon bemästrade det hela och skulle förflytta sig mellan gåstolen och fåtöljen.

Nu är det slut på stilla lekar med Matilda. Nu får vi passa oss. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0