Mycket på gång

Helt plötsligt är det mycket på gång nu med Matilda. Igår började hon säga pappa, eller bap bap. Jag har hårdtränat henne med dada, papa, daddy och baba för att se vilket hon tycker är enklast och för att jag vet hur stolt Johan skulle bli när han fick höra henne säga det. Och igår fick han det. När han kom tillbaka från frisören satt hon i sin stol och sa bap bap bap. Och hon fortsatte med det under kvällen sen.

Igår märkte jag att hon börjar få sin första tand. Jag tycker inte att den syns än men den känns. Det är vasst i underkäken. Stora tjejen.

Nu har hon börjat åla framåt. Hon kommer inte långt eller snabbt framåt. Hon kan ta typ tre "åltag" framåt sen tycker hon att det blir jobbigt och börjar antingen snurra runt sin egen axel istället eller skrika irriterat.

Det går fort nu med utvecklingen, hoppas vi hinner hänga med.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0