Blandad morgon

Det var en blandad kompott imorse. Först var jag iväg till MVC. På vägen dit inser jag att jag glömt mitt paraply hemma men det duggade bara och jag var sen så jag knatade på.

Efter besöket hade regnet tilltagit och jag fick springa till tåget. Väl där fick jag för första gången en plats given till mig. Ville nästan krama om den fina unga killen som gjorde detta.

Men lyckan blev kortvarig. Kom upp till gröna linjen och slogs av att det var sjukt fullt på perrongen men tänkte att det går ett om en minut jag kan vänta på nästa. Men insåg sen att tåget satt fast halvvägs in i tunneln. Så det blev till att åka till Rådhuset istället och gå i regnet. Kände mig som en trött dränkt katt.

Lyckan att jag hade ett extra paraply och ett par extra boots på jobbet.

Nu ska jag hämta upp dottern på dagis och sätta oss i bilen till Småland.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0