Julstök

Idag har vi varvat julstök med vanligt stök och ibland komplett kaos.

Att ha båda barnen hemma hela dagarna, varje dag är sjukt intensivt. Framförallt om man är själv med dem mer än en sekund.

Men vi har hunnit med lite grann idag. På förmiddagen var vi så sega. Jag och Matilda mös i soffan. Om jag slumrade till var hon snabbt där och väckte mig. På två timmar hann hon prova fyra par skor och en massa annat bus.

Medan barnen sov vid lunch gjorde jag brända mandlar. Hade "fel" typ av mandlar, skalade istället för oskalade, men blev gott ändå. Det försvann en hel del rakt ner i magen på oss innan locket kom på. Vi passade även på att sätta i julgransljusen medan båda sov. Precis när vi var klara vaknade hon.

Jag och Matilda hjälptes åt att klä granen. Även om Matilda missuppfattade lite och klädde grenen haha. När vi var klara började hon om och tog ner kulorna, flyttade runt dem och la några i sin ryggsäck. Nu ser vår gran väldigt rolig ut eftersom det bara finns kulor från mitten och uppåt och inga på botten halvan. Haha.

På eftermiddagen maraton sov Oskar. Så då kunde vi fokusera mycket på henne vilket var trevligt för alla.

Jag har griljerar skinkan, slagit in lite paket och myst med bästa dottern. Men vi tre var jag komplett slut och insåg att det var fem (!) timmar till sovdags. Gah, bara två veckor kvar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0