Husmorstips

Johan kallade mig husmor på skämt idag. Men jag ska ta det som en komplimang. Jag försöker agera mer husmoderligt nu.

Förutom tvätta, handla och laga mat försöker jag snappa upp saker till och i hemmet. Till exempel kan jag dela med mig av lite tips gällande diskmaskinen. Man kan tvätta så mycket mer än disk i den.

Idag tvättade jag Johans keps. Den blev ren och som ny. Man lägger den i översta korgen och tvättar med diskmedel. Då förstörs inte skärmen som den skulle göras i en tvättmaskin.

Jag tvättar Matildas badleksaker däri. Och små saker som plastleksaker kan man lägga i en tvättpåse till BH så de inte far runt.

Om man har plastblommor (snitt) kan de läggas i översta korgen och tvättas. De blir som nya och behåller formen.

Viktigt är att man alltid använder maskindiskmedel och inget annat!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0