Älskade barn

Idag tog jag med mig båda barnen ut och gick till lekparken så fick pappan sova lite ostört.

Oskar somnade direkt i vagnen efter att få snutta på pappas finger. Sen sov han hela tiden så jag kunde fokusera på Matilda.

Vi började i Tornparken med att gunga, hoppa studsmatta och åka rutschkana. Matilda hittade en ny vän i en äldre flicka, ca 4-5 år, som tog Matilda i hand och hjälpte henne upp för trappan. Matilda följde sedan efter henne ett bra tag vilket den äldre tjejen uppskattade. Så sött. Matilda älskar äldre barn så det är så synd att de enda vi kände med äldre barn har flyttat. Nu har vi bara vänner med jämnåriga kvar.

Till Matildas lycka var det mest äldre barn där. Hon söker kontakt med dem och försöker leka med dem. De flesta leker tillbaka medan vissa inte alls är roade.

Efter en bra stund där fortsatte vi på en promenad medan hon åt sin banan. Vi gick ner till andra lekparken och lekte lite där. Där finns lite andra "leksaker" så det är kul med variation. Till slut fick jag dra hem henne när det var dags för Oskar att äta och mina fingrar var som isglassar.

De är så fantastiska mina (våra) barn. Matilda tycker om sin bror. Han sover bäst när hon leker och väsnas. När han är ledsen kommer hon med hans napp. Idag bad hon honom att gapa och försökte kasta in nappen i munnen på honom, hon kastade den på honom utan att ta i ska tilläggas. Hon gillar honom mer nu sen han "gav" henne hennes nya favorit - en talande Pingu. Hon älskar den!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0