Uppdatering

Matilda börjar värma upp mer och mer mot sin bror känns det som. Hon är gärna framme och tittar på honom och vill lyfta honom. Det visar hon genom att titta på oss och klämma hans rumpa och ben.

När vi byter hans blöja står hon gärna bredvid och tittar på. Så vi brukar ge henne små uppgifter som att hålla hans strumpor eller napp för att hon ska känna sig delaktig.

Igår frågade jag om Oskar fick en puss när jag höll fram honom varpå hon tog ut sin napp och måttade en puss. Hon vill bara pussas på munnen så hon var inte helt nöjd med att få pussa hans panna. Men oj vad våra föräldrahjärtan smälte.

Hon är fantastisk vår dotter.

Jag har slagits av hur tung och stor hon faktiskt är. För en vecka sen kändes hon "liten" och "lätt". Nu kan jag knappt lyfta henne och att byta blöja på henne är som att, citat Johan, byta blöja på en vuxen i jämförelse med hennes bror. Så jag måste intala mig själv att hon är stor men samtidigt är hon väldigt liten. Får inte glömma att hon måste få vara sin ålder.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0