Familjemys

Helgen har gått i mysets och familjens tecken. Igår lördag bakade jag dubbel sats bullar hela förmiddagen. Jag och Matilda gick en sväng till affären.

Efter vilan åkte vi över till morfar och mormor. Morfar och pappa hjälptes åt att flytta Matildas bilbarndstol till framsätet och satte in lillens stol i bak. Medan de gjorde det ute i regnet lekte jag, mormor och Matilda med Rasmus.

Sen åkte vi hem och badade och gjorde middag.

Idag var jag och Matilda i lekparken på morgonen så pappa fick sova/vila ostört en stund. Sen åkte vi tillsammans med morfar och mormor till Ikea. Väl hemma fick vi väcka Matilda efter 2 1/2 timmes sömn. Fick en massa gjort medan hon sov. Johan städade badrum och jag kök. Jag åkte och storhandlade på Maxi och gjorde söndagsmiddag. Blev super gott. Ugnsstekt fläskytterfilé med kokt potatis, brunsås och svartvinbärsgelé.

Nu ska vi vila framför Solsidan.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0