Första VAB-dagen

I torsdags hade jag min allra första Vab-dag. Matilda har lite lite feber, hostar en massa och sover oroligt. Så hon är så trött och hängig att hon inte alls är sig själv.

Igår fredag var Johan hemma och jag jobbade min sista dag på jobbet. Var blandade känslor att gå och veta att alla jag inte kommer att få prata med mina härliga kollegor varje dag.

Johan tog Matilda till VC igår för att kolla upp hennes hosta. Läkaren hörde inget konstigt i lungorna och hon fick lite slemlösande hostmedicin. Och vi fick en återbesökstid för att utreda att hon inte har astma.

Idag har vi inte gjort mycket. Vi har tvätta i tvättstugan, myst ihop och försökt få lillan att sova. Hon hostar så hon inte kan sova på varken dagen eller natten. Hon var så trött ikväll att hon höll på att somna vid blöjbytet vid sextiden. Stackars liten hostar så man kan tro att lungorna ska komma ut men istället kräks hon istället av ansträngningen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0