Sjukstuga

Det råder sjukstuga hemma hos oss just nu. Matilda snorar och hostar lite men som tur är har det stannat där. Ingen feber *peppar peppar*.

Jag har fått i mig en rejäl dagisförkylning som har tagit fäste i näsa, svalg och luftvägar. Är täppt som aldrig förr, missbrukar nässpray på hög nivå. Har båda typerna av hosta, mest rethosta på dagen och har konstant ont i halsen.

Det jobbiga är att jag inte kan sova en hel natt på grund av detta. Om jag har somnat vaknar jag av att jag är täppt eller har ont i halsen. Och ligger sen vaken ett bra tag. I natt låg jag vaken till elva, sen somnade jag och vaknade vid ett och låg vaken ett tag innan jag somnade och vaknade vid fem. Sen somnade jag om igen och sov till sex. Är så sjukt slut i kroppen av ren utmattning. Och det "värsta" är att jag kommer att vara själv med Matilda hela dagen imorgon. Känns som att hon kommer utnyttja att jag inte kan prata så mycket till henne och därmed inte kunna säga till henne.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0